wtorek, 23 października 2012

Weekendowo, kulinarnie... :)

Weekend? Ostatnimi czasy to chyba nie wiem co to znaczy... Oprócz tego, że mogę odespać poprzedni tydzień i wyspać się na zaś, to nic w nim takiego cudownego. Dlaczego? Otóż: 
Piątek? ZADANIA :)
Sobota? ZADANIA
Niedziela? ... - sami się domyślcie :P

a więc właśnie tak to wygląda... :D
ale żeby nie było tak nudno, to na weekendowe pomysły na dietowe dania obiadowe, zawsze wynajdę chwilkę :)

część z Was wie, a jeżeli nie wie to mówię, iż w weekendy zawsze pozwalam sobie na ziemniaki :D najczęściej frytki, które uwielbiam, nawet w dietetycznej postaci :) 
 a tak wyglądał mój sobotni obiadek:
Frytki z kawałkami kurczaka i pomidorkami cherry :)
 a niedziela?
Kto z Gacowiczów próbował ugotować dietetyczną zupę, zapewne wie, że jest ona raczej niezjadliwa, choć bardzo sycąca. Ja w sobotę rozbiłam z mamą dynię i wpadłam na pomysł ugotowania zupy krem z dyni i powiem Wam, że jako alternatywa do wiecznie goszczącej na moim talerzu `surówki` z kurą, sprawdza się doskonale :D

Podaję przepis:
*W garnuszku zagotowałam ok. 1,5 - 2 szkl. wody z listkiem laurowym, zielem angielskim, pieprzem ziarnistym, tartą marchewką, porem i 2 ząbkami czosnku
*Chwilę pogotowałam i wrzuciłam kawałki dyni (u mnie było 2*130g - gotowałam na 2 dni)
 *Gdy dynia była miękka, zmiksowałam zupę blenderem i...JADŁAM! :D
Niedzielny obiad - krem z dyni i pieczona pierś z kury :)

Do kremu nie dawałam żadnych przypraw. Słodycz dyni była wystarczająco bogatym smakiem, więc nie chciałam jej `zabijać` pikantnymi przyprawami lub czymkolwiek innym :P

4 komentarze:

  1. Dietetyczne frytki?? pierwsze słyszę..Daj mi znać czy to aby nie fanaberie jakieś i czy ci konsultant pozwolił..bo frytasy u ciebie wyglądają apetycznie..mimo że dietetyczne.Napisz jak je robisz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Anetko, z tego co czytałam, to można sobie pozwolić na ziemniaki od czasu do czasu, więc ja sobie pozwalam :D a jak je robię? hehe, bardzo prosto. Ziemniaka (w porywach 2 :D ) obieram, kroję na kształt frytek, wrzucam w piekarnik i gotowe :D żadna filozofia noo.. zwykłe pieczone ziemniaki :D ale bardzo smaczne, oczywiście bez soli... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby pieczone ale bardzo ładnie wyglądają..całkiem jakby na smalczyku smażone były ciekawe czy tak można na tłuszczówce..Ja przy pierwszej lepszej okazji robię te frytki z pieca :P..Już się śliną dławię na samą myśl

      Usuń
  3. Rób rób, a no i za tą `piętkę od chleba` to daje Ci porządnego kopa w tyłek ! :D no nie można, nie można! ;P
    a na tłuszczówce? hehe, ja tam robiłam chyba ze 2 razy i nic wielkiego się nie stało, więc pewnie można :P całkiem dobre takie kartofelki ze smalczyku wyjęte :D no a ziemniak w końcu też warzywo, nie wolno go odrzucać, bo się obrazi :(

    OdpowiedzUsuń